rockyjasmine

Fyfan va jobbigt :)

Kategori: Allmänt

I förrgår ringde min syster och sa att jag skulle komma..hon var på stan och hennes hjärta slog jätte fort och hårt och lite så..och då tog jag cykeln upp dit och träffade henne på järntorget :)
Vi åkte hem och sen trodde jag att jag skulle åka hem på kvällen så jag var påväg att gå ner och sätta mig på cykeln och åka hem men då sa hon att hon ville att jag skulle vara kvar för hon vågade inte vara själv..snacka om läskigt..jag skulle aldrig våga vara själv eller någe..
Sen sov jag hur som helst hos henne tills lördagen..då skulle jag iaf åka hem men då ville hon att jag skulle vara kvar eller att hon skulle följa med hem till mamma ..då sa jag att jag kunde vara kvar :)
Båda kvällarna rinde hon akuten och lite så och i fredags var de helt jävla dumma i huvet :P
Hon berättade allt och sa att hon inte vågade sova och då sa hon i andra sidan telen..vet du vad jag tycker du ska göra?Hon bara neej vadå?Jag tycker du ska gå och lägga dig och försöka sova..?Och då sa min syster att det var ju just det hon inte kunde och då sa hon har du någon hos dig?Syrran bara jaa min lilla syrra(jag) och då sa hon ja men då tycker jag att ni ska gå och lyssna lite på musik och prata en stund..sen går det nog bättre att sova..det trodde hon va?snacka om knäpp människa..

Jag hatar Akuten och Sköterskor från och med nu :P


Teresia(min syster) väckte mig inatt vid ett och jag hade somnat vid halv elva så jag var skit trött och hon hade verkligen panik då så jag satt uppe med henne tills vid fyra...då somnade hon en stund och då kunde jag oxå sova :) Men som vanligt skulle jag ju upp till plugget idag så jag hade ställt klockan på sex..då skulle jag försöka vecka Teresia men sen somnade jag själv och vaknade halv åtta..hade bara sovit 5 timmar så jag fick skippa plugget idag..så nu sitter jag här :P

Kommentarer

  • Nina säger:

    Ja du ibland så måste man vara med sina nära och kära när de har problem. Det måste väl ändå kännas lite bra att din storasyster vill ha din hjälp? Du var snäll och duktig tycker jag :) Hoppas att din syster mår bättre.

    2008-08-25 | 12:18:52
  • Åsa säger:

    Jag är så stolt över dig Jasmine! Du är den godhjärtade som jag sagt hela tiden! Hoppas att det är bättre med Teresia! Hälsa henne så gott från mig!

    Det är skönt att vara en hjälpande hand!

    Kram Åsa

    2008-08-25 | 15:30:26
  • raija säger:

    vad duktig du är!

    2008-08-28 | 12:04:53
  • Teresia säger:

    Puss På Världens Sötaste Syster :D

    2008-09-02 | 10:24:36
    Bloggadress: http://teresia87.blogg.se/
  • Johan säger:

    Min morsa brukar få sådana hjärtattacker, speciellt när jag var mindre.. men dem varade aldrig riktigt så länge :o

    2009-07-24 | 13:31:48

Kommentera inlägget här: