rockyjasmine

Oh fy sjutton..det blev rekord ;O

Kategori: Allmänt

Hela Förra Veckan Var Jag Hemma !! Igår var jag och mamma på möte i skolan och vi kom fram till att jag skulle läsa/jobba/plugga hemma och sen göra proven i skolan..Det tyckte jag lät som en bra idé!Sen ska jag nog byta skola till vårtereminen :)



Det är ju inte klokt..Det är bara typ 2 veckor kvar till julafton!
Nu måste jag ju börja planera hur jag ska göra på Jul..
Mamma börjar jobba klockan 14  så jag måste nog  vara hos henne först  annars blir det ju inte av att träffa henne förens vid 22.00 :( Men mamma först..
Sen tar jag nog med mig rocky och åker till farmor för ytterligare lite julfirande..och om jag har tur så blir det ännu mera klappar :) Alla Blir sura på mig bara för att jag inte lämnar någon önskelista :D



I Måndags var jag och köpte 10 nya fiskar..jag tror sorten hette Barb...tigerbarb var det nog..
Fina är dem i alla fall :)
Men jag hade ju 2 Platy kvar..men hon som jobbar på akvarieaffären tog emot dem och jag fick 2 barber för det :)
Jag fick reda på att hon hade 2 hundar..så Rocky och den ena hunden ska nog träffas någon dag :))
Det var en Eng-staff/amstaff..Tigrerad med lite vitt här och där..den är nog jätte fin :S
Jag fick oxå reda på att hon ska börja ha Smådjur och tillbehör till dem och även hundsaker..då kanske man kan köpa lite saker till rocky där oxå :)

Lite bilder på mina fina fiskar..lite svårt att ta bilder på dem eftersom att dem alldrig är stilla..men eftersom att man är en papparazzi så gick det ju väldigt bra..

Min egenfotade bild :)

Nån annans bild :S


Idag 9/12 ska jag nog sova hos min kära syster Tessan!
Först ska hon till sjukhuset och jag kanske ska med..Om jag följer med så antar jag att jag följer med direkt hem till henne!!!Vi flummar väl runt som vanligt antar jag..
Igår flummade tessan genom att tvätta 8 Maskiner tvätt på raken tack vare att hon hade haft 3 hundar hemma hos sig i en vecka..den ena bara 4 månader gammal..jättesöt!

 Lilla 4 Månaders bäbisen Doris!Söt?

 Adema :)

 Puma (Doris mamma)

När hon hade dem 3 hundarna hos sig..sov ju jag såklart över hos Tessan ;)
Jag låg på soffan bland alla hundar :P
Adema var den som var snällast :S
Puma och Doris Började ju busa mitt i natten..Medans Adema låg bredvid mig i soffan :)
Tillslut blev Adema trött på dem och gick ner på golvet och morrade och skällde på dem..Hon är ju äldst..så egentligen borde dem ju lyssna på henne men inte heller..jag sa till dem..inte lyssnade dem på det inte..Tillslut kom tessan och var skitsne på dem och sa till dem rejält på skarpen..Det var väl då dem började lyssna lite!
Puma hade alldrig varit i lägenhet förut så hon skällde när hon hörde "konstiga" ljud i trappen (typ människor.)
Ute var det hon som var jobbigast eftersom att allt som rörde sig var typ monster :P
Dem bor ju i hus egentligen så dem var riktigt duktiga på att gå i koppel endå..

Lilla Doris kissade och bajjade inne..Var med andra ord verkligen inte rumsren..
Hon kissade ute 1 endaste gång ..på 2 dagar!!


Oj det blev visst ett väldigt långt inlägg..
Jag hade inte tänkt det..men nu suddar jag inte..
Det var väl sånt som ville komma ut kanske :)

Ciiiiiiaaaaaoo // Pannkaka :)

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Va man än säger så är du en sann djurvän!

    Jag hoppas att du får ihop dina betyg så du kommer in på en linje som ger dig möjlighet att jobba med djur...



    Jag hoppas så att skolan fixar sig för dig!



    Visst är det så att tiden springer iväg...

    Lämnar man ingen önskelista så kanske det inte blir några klappar...LER...

    Och visst vore det tråkigt om inte tomten kom!



    Va rädd om dig!

    Kramis Åsis





    2008-12-09 | 13:06:02
  • Nina säger:

    ja du man kan då tro att du trides med alla hundarna ;)



    Vi hade ett akvarium innan men sedan så struntade vi i det. hehe många fina och mysko minnen med det.



    kram

    2008-12-09 | 17:27:31
  • Alexander säger:

    Vilka fina fiskar, och hundarna de var ockås fina ;)

    2009-01-04 | 00:05:30
  • Christoffer Gustavsson säger:

    sööta hundar

    2009-01-05 | 16:22:59
  • Anonym säger:

    sööta hundar

    2009-01-05 | 16:23:33
    Bloggadress: http://allasstoffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här: