rockyjasmine

Min Resa...

Kategori: Allmänt

Nu hurrini har jag någe roligt att berätta för en gångs skull :)

För några helger sen åkte jag iväg på en rolig resa :) Vi åkte en stor,stor båt xD

Så när vi klivit på Tallink Romantika (som jag tror båten hette) så gick vi till våran hytt :D
Den var väldigt liten o trång xD  Vi var ju ändå 4 personer :)
Det var jag,Pappa,Miriam o Raija :) Ingen av oss var i hytten speciellt mycket, det var nog ganska tur ;)


På fredag kvällen åt vi på en av restaurangerna ;)
Jag åt Pommestallrik...för jag e ju som jag är xD Men dem hade ju såklart nästan det man ville ha ;) från Kött - Fisk - Sallader :)

Men dem gjorde ett lite dåligt intryck xD
Det tog lång tid att få sin mat o mitt glas med cola var skitigt :O


När vi gick från "Restaurangen" så gick vi förbi The tax free xD  Jag köpte ingenting då ...Men vänta bara ....

Vi kom tillbaka till hytten o lämnade grejerna som dem andra köpt... Men i hytten var vi inte länge ! Vi drog till "Puben" .

Sen drog jag och Magda o kollade alla hyttarna xD
Men i hyttarna hittade man inge roligt ..heheh


På lördagen skulle man ju hoppa av i  Tallin. Pappa hade ju varit på den osmarta sidan o såklart glömt passen : O
Men det funkade ändå :)

Vi gick runt i Tallin en stund...sen gick vi tillbaka till Båten :D
Jag gick med Sara,rickard o Miriam :)


När alla väl kommit på båten så åkte vi iväg...det var klockan 17 svensk tid o 18 "Estländsk" tid som jag brukade säga :)
Denna dagen handlade jag allt i the tax free ;) Jag köpte en stor gott o blandat som jag tänkt att Rebecca skulle ha fått  i present men så blev det ju inte o tur var det. för när jag var med henne nu för några dagar sen så fick jag veta att hon inte åt godis o fikabröd längre :(

Men tur var ju det för mej för jag hade redan snattat den :)

O sen köpte jag ett par salta pingviner :) till en beställare här i Örebro :D  O jag fick  ett paket Saku Luku av pappa :) Dem e ju så goda :D


På söndagen skulle man ju då ta med sig  allt o Alla o kliva av i sthlm igen :)
Sen tog vi ju då våran lilla minibuss o började åka till lilla Örebro :)
När vi kom hem åt vi kyckling,ris o currysås ...sååå gott ;)

Ja det var väl det roliga jag hade att säga ;) 

O nu lite bilder på det hela oxå :)

Så många kommenterer nu :D


 Här går vi...Påväg in till Tallin :)

 Vi fick en tjej att ta kort på oss allihopa i Tallin :)

 Här är vi påväg till Någon affär xD


Sen upptäckte vi ju några byggnader :)



 Färg-glatt hus :)

 En väldigt cool dörr ;)

 En kyrka tror jag det är o lite andra hus :)


 Här var ett slags "Torg" .

Pappa Hittade en drake i muren ;)
Jag tyckte det såg ut som en kanonskjutare xD

  En byggnad som står på ett par träd  xD

 Tydligen så var det här balkonger...hur man nu kan se det :S

 ...


Det var allt från mej för denna gången :) Ciiiiaaoo /Me

Kommentarer

  • Åsa säger:

    Ni verka ha hatt skit skoj!

    Då har du blivit sugen på att resa mera nu?

    Är så skoj när du är glad, jag blir så glad för din skull, Sessan!

    Tankar dyker upp om det vi ska göra =)

    Kramis Åsa Gåsa Klinga

    2009-02-19 | 11:44:47
  • pappsen säger:

    Roligt inlägg gumman fortsätt så..! Det är roligare än att läsa om djuren som vi alla kan hitta på vikipedia eller googla om själva...Fram för mer egna saker du har upplevt puss pappsen..!

    2009-02-19 | 16:55:12
  • Finskan säger:

    ja visst var våran resa kul :-)

    Nu är det bara o vänta o vänta på nästa.

    O vilka fina bilder du har tagit ;-)

    2009-02-19 | 19:05:03
  • Nina säger:

    Väldigt fina bilder, jag hoppas att du hade lika kul som det lät ut att du hade!!



    Jag saknar dig

    Kram Nina

    2009-02-19 | 19:54:13
  • Lotta (fd grannen) säger:

    Kul att läsa OCH se bilderna från er resa.

    Ha det jättebra :)

    2009-02-19 | 23:19:15
  • Lena säger:

    Va skojsigt att du skrev om annat än de därna djuren

    fast du kan ju blanda?

    2009-02-20 | 17:59:58
  • smillias säger:

    va fina bildisar du laggt upp !!!!!!!!!!

    2009-02-20 | 18:28:19
  • Sara och Richard säger:

    Javisst hade vi en super kul resa!! :)

    Men MC Donalds var inte speciellt lyckat,

    vi får göra om det här i staden istället! :)

    2009-02-21 | 14:12:24
  • Sara och Richard säger:

    Javisst hade vi en super kul resa!! :)

    Men MC Donalds var inte speciellt lyckat,

    vi får göra om det här i staden istället! :)

    2009-02-21 | 14:13:26
  • christoffer säger:

    kul ?? :D

    2009-02-21 | 15:24:48
  • christoffer säger:

    kul ?? :D

    2009-02-21 | 15:25:15

Kommentera inlägget här: