rockyjasmine

Jävla idioter som inte fattar någe :)

Kategori: Allmänt

Man säger att Staffe-raser (amstaff,pibull,staffordshirebullterrier.) biter mäst men då är det ju konstigt att dem inte ligger med på "topplistan" av hundraser som biter mest.Där ligger nämligen bland annat Golden Retriever som är en Så bra familjehund som det sägs.Det är den nog men den kan bita i många olika lägen..
Det spelar ingen roll om det är en t.ex golden retriever som är 4 år o har levt med småbarn i 3 år..den kan bita när som helst!

Jag utpekar inte Golden Retriever för själv tycker jag att dem är helt underbara hundar..
Men som alla tror så är det ju staffe raser som biter mest..
Fast egentligen tror jag det nog inte är det för grejen är att Staffe raser biter hårt o sätter sig kvar när dem väl biter o andra raser biter oftare men inte lika hårt!Det är det jag tror många inte förstår!!!

Varför just dem kallas kamphundar kan jag inte heller förstå för det beror ju helt på ägarna,hur dem uppfostrar hunden och hur dem är mot hunden...Jag menar om någon i valpens släkt är "kamphund" så är det ju klart att den får ett minne utav vad det är om man T.ex skulle leka med en dragkampstrasa eller någe liknande.

Likadant om man tränger in hunden när den är liten o det går "bra" sen gör man det när den är stor..det kanske går bra men annars går det ju absolut inte bra...för staffe raser biter ju oftast bara när dem blir trängda eller "hotade."


En Staffe ras skulle nog bita mot halsen eller något lite tjockare ställe om den skulle bli tvungen medans en liten pudel T.ex skulle bita i tåna eller fingrarna...Men en Pudel eller annan ras skulle alldrig känna sig tvingad eller hotad på samma sätt.

Tack vare alla som har kampat o allt så ,så kallas dem "kamphundar" även fast alla inte används till kamp.
Nu kanske dem t.o.m ska förbjudas i sverige..
Eller ialla fall inte kunna säljas på samma "vilda" sätt..så det inte blir samma "kamp."

Många som T.ex på blocket skriver : Ej till Kamp..
Men när dem väl har sålt den så vet väl inte dem vad den nya ägaren gör med den?

Det finns ju många snälla ägare som bara har den som sällskapshund o t.o.m i barnfamilj..
Akira min systers gamla hund bor i en barnfamilj nu..hon har alldrig gjort någon nåt..

ALLA SOM HAR HUNDARNA TILL KAMP TYCKER JAG ÄR JÄVLIGT DUMMA!!!
Ta väl hand om hunden istället..vad är det som är så roligt med att kampa med hunden?
Ta hunden som den är så blir det bättre det kan jag garantera för hunden mår för det mesta bara dåligt av kamp!!
Staffe-raser kan faktiskt vara familjehundar dem oxå!!


Ciiiiiiiiiiaaaaaaooo// Me :)

Kommentarer

  • Nina säger:

    Ett mycket bra inlägg gumman!! Det du skriver håller jag med i fullt ut, det är och finns många idioter där ute som gör en massa hemskhete med och mot hundar. Hoppas verkligen att många tänker om när de läst ditt inlägg.



    Kramisar Nina i snöiga Lönsboda ;)

    2009-01-03 | 12:26:48
  • Åsa säger:

    Mycket klokt skrivit av dig...

    Gillar ditt inlägg...

    Men du ska veta att världen är full av skitstövlar...TYVÄRR!!!



    Nu har jag varit och postat ett brev till dig...=)



    Kramis Åsa

    2009-01-03 | 14:31:34
  • Jannika säger:

    Ja du jag vill ha en sådan hundvalp :) Bra inlägg!!

    2009-01-03 | 19:12:30
  • Sofia L. säger:

    Oj då vad bra att det finns någon som vågar säga vad de tycker :D

    2009-01-03 | 19:21:58
  • Linda säger:

    Vad kul med ännu en djurälskare,, jag älskar djur har massor med katter som ja busar med



    Athiraa

    2009-01-03 | 19:24:31
  • Alexandra säger:

    hej, ja tyker det är viktigt at du kan skriva vad som du tyker för det vågar inte so många göra. nina sa du är en snäl tjej så ja skriver lite här

    2009-01-03 | 19:26:35
  • Louise säger:

    Ja du tjejen, hundar är fina djur men själv är jag kattmänniska ut i fingertopparna. Har tre stycken och bor på sjunde våningen men har satt hönsnät över balkongen så att de inte kan hoppa ut.



    god fortsättning

    2009-01-03 | 19:28:27
  • Malin säger:

    Vi har två barn jag och min man och vågar inte skaffa hund ännu för lilla killen är bara tre år och älskar att dra allt i päls, öron och svans och det vore inte snällt mot hunden eller katten. Har du själv djur?

    2009-01-03 | 19:31:12
  • Stefan säger:

    Hi I´m from the Netherland so Im not good at swedish sites, bur Nina guaided me to the right spot ;) So now I know what you´ve been writing and I think you´re right about the dog!!



    Stefan

    2009-01-03 | 19:33:04
  • Håkan säger:

    Tjena bruden!!!!!

    Jag kikade inom för att kolla vad som står på din blogg!! Jag tycker det med att de använder hndar som kampis djur inte är bra va, för de som händer är att de skadas och dödar varann och de ä la inte bra elle hur???

    2009-01-03 | 19:36:39
  • Alexandra H. säger:

    Ja det är verkligen vackra hundar de där raserna, själv har jag två men de är nio år båda två. Jag hoppas vi slipper avliva dem för de har problem med sina höfter och det gör att de får problem med att gå. Skriv mer inlägg om djur, det är intressant.

    2009-01-03 | 19:41:04
  • Linda säger:

    Gillar du sjöjungfrur? Skriv om det i sådana fall, jag älskar Ariel :D

    2009-01-03 | 19:43:10
  • Bodil säger:

    Min sambo brukade ha en hund på helgerna som hans bror ägde. Sedan började han upptäcka att hunden hade sår och lät därför undersöka den och då hade hans bror använt den inom kampsport. Så vi adopterade den.



    Bodil från Dalarna

    2009-01-03 | 19:47:33
  • Cornelia säger:

    Jag är inget fan av hundar men dock av katter. Kan du skriva om dem typ?

    2009-01-03 | 19:50:11
  • Cornelia Sandström säger:

    Ja älskar katter asså, de kan du kanske skriva om?

    2009-01-03 | 19:50:51
  • Micke säger:

    Ja, det där med "kamphundar" är en riktigt het potatis för politikerna. De kan inget om hundar, utan tvingas lyssna på så kallade "experter" inom området, som ofta inte kan något om hundar de heller...

    Du har rätt i att de allra flesta hundar, oavsett ras, funkar jättebra som familjehund. Dock fungerar och agerar olika raser på olika sätt, vilket gör dem mer eller mindre lämpliga.

    Håller med dig fullständigt om att de som använder sina hundar som kamphundar inte tycker om eller förstår sig på djur.

    Tyvärr kan inte alla hundar få en så klok, insiktsfull och omtänksam matte som Rocky har i dig.

    2009-01-03 | 19:51:53
  • Sandra Berg säger:

    Jag älskar att teckna av djur, dock aldrig testat hundar för det är så mycket päls och lurv på dem. Men du kanske tecknar?

    2009-01-03 | 19:56:03
  • "The dark rider" säger:

    Ja du flicka lilla det är bra att du säger vad du tycker, det är viktigt! Min hund dog i somras, han va en schäfer och ja gillade inte att han dog :( Så jag skaffade flickvän ;P

    2009-01-03 | 20:05:05
  • Christina säger:

    Jag och min man skaffade oss en fin liten pudel för en massa år sedan, men hon gick tyvärr bort i början av hösten p.g.a. cancer i buken. Vi saknar henne och funderar på att skaffa en katt men är osäker på vilken sort. Katter är mer självständiga och man har inte tvånget att gå ut med dem då de har kattlåda. Men om man skaffar ett djur, oavsett vad för djur, är det viktigt att ta hand om det. Man måste älska det och visa det respekt. Annars kan de bli våldsamma och det är då de kan bita om de känner sig instängda eller isolerade. Hoppas du får fler kommentarer, ska fråga några till jag känner om de kan kolla in här.



    Mvh/Christina

    2009-01-03 | 20:08:51
  • Sally säger:

    Hejsan svejsan! Jag har två kaniner som jag tycker om men måste sälja dem. Kan inte ha dem inne i en lägenhet. Du kan fortsätta med djurtema på din blogg, det lockar nog!

    2009-01-03 | 20:10:01
  • Hannah säger:

    De här raserna är fina, skulle vilja ha en men mamma vill inte skaffa en... Tråkiga mammor är va? Jag får panik på dem ibland, att de inte fattar att man vill ha dem! Aja ha de bra så synes vi på andra inlägg...



    Mjau

    2009-01-03 | 20:11:38
  • Ikkis säger:

    Väldigt bra, men jag vet att det är fel och använda hundar till kamp e dåligt. Men jag har inge betydlese riktigt för jag känner inte djur världen så väll.

    2009-02-20 | 20:54:33
  • Anonym säger:

    jag läste om Tallin-resan och jävla idioter xd.

    så nu har jag kommenterat:)

    2009-02-20 | 20:55:06
  • Jonathan säger:

    JA det är helt rätt .. jag tycker mest det är väldigt synd när folk behandlar sina hundar dåligt .. jag har ju en granne som är lite som han är .. han har fått anmälningar och skit på sig för han inte tar hand om sina djur. dom skäller hela tiden och det enda man hör när man sitter ute i trädgården på sommaren .. Bra fortsätt så .. så säger han hela tiden till dom .. ja folk som inte kan ta hand om hunder eller djur i huvudet taget. Ni kanske borde söka hjälp om ni är så dåliga på att behandla dom. //jonathan Take care !

    2009-02-20 | 20:57:42
  • Erik säger:

    Jävligt bra argument, jag håller med dig helt! :)

    2009-02-20 | 21:56:26

Kommentera inlägget här: