rockyjasmine

Nu lite om katter,finns idioter vad det gäller katter oxå :(

Kategori: Allmänt

Nyss skrev jag om hundar o nu är det dags för katter :)

Det finns så många olika raser..Men några kan jag skriva om :)

Vi börjar med Norsk skogskatt..
Den är fin o stor o har mycket hår :)
Den är ju bra för sånna som inte är allergiska o kanske vill ställa ut sin katt o jobba med pälsvård.

Sen har vi ju maine Coon som jag oxå gillar :)
Dem är Långa o fina :) passar nog väldigt bra till Utställning dem med för dem som är intesserade!!

O Vanlig Bondkatt/Huskatt finns ju oxå..
Den går nog med dem som är allergiska t.o.m!
Dem ska man nog inte ställa ut ,utan bara ha som sällskapskatt..Men fina är dem :)

O dem inte lika fina sphynx katterna som inte har någe hår finns det ju såklart oxå.
Den passar logiskt sett bra till dem som är allergiska o utställningen har jag alldrig hört talas om.


Alla katter som har "hår" är så himla söta..eller förresten inte exotic o perser.
Kattungarna är söta ialla fall :)


Sen finns det idioter som är dumma mot katter oxå.
Som tar med katten ut till sommarstället o sen lämnar kvar den där..
Alla Som någongång har gjort det...eller vet någon som gjort det...Tänk er att bli kvarlämnade själva o inte få någon mat eller  tak över huvudet.Eller att lämna era barn själva någonstans utan mat eller dig.

Till er som ville att jag skulle skriva om lite katter oxå!

Ciiiiiiiaaaooo //Me

Kommentarer

  • Nina säger:

    Min farmor hon har "adopterat" två katter som kom dit och som hon började mata. Nu borde hos henne och nu är det en tredje som är där och är alldeles mager och sliten :(

    Synd om dem.



    Kramis gumman

    2009-01-03 | 20:21:48
  • Louise säger:

    Ja katter är då verkligen vackra djur som man inte kan annat än älska. Jag har vanliga bondkatter men skulle kunna tänka mig att ställa ut någon "finare" katt. Vad kul att skrev om katter. Har du andra djur kan du skriva om dem :)



    2009-01-03 | 20:23:09
  • Sofia L. säger:

    Jag skulle vilja ha en nakenkatt för de är så coola. Det var en idiot som köpte tre nakenkatter och tatuerade på dem för att kunna "öva upp sig". Det är puckat om något.

    2009-01-03 | 20:24:21
  • Hannah säger:

    Vår granne dränkte sina kattungar i poolen i somras, de va äckligt att höra och se för han gjort de när ja va där

    2009-01-03 | 20:26:50
  • Sanna säger:

    Vad ska man med katter till?

    2009-01-03 | 20:27:20
  • Sabina säger:

    Katter är fina djur, har fem stycken hos pappa i Stockholm :D

    2009-01-03 | 20:28:56
  • Christina säger:

    Oj då, det skulle vara kul med en katt att ställa ut. Men jag vill inte hålla på med en massa päls dock så då blir det nog en vanlig hemmakatt.



    Mvh/Christina

    2009-01-03 | 20:30:09
  • Malin säger:

    Ja det skulle kanske vara något om nu inte min lille pojk drar katterna i svansen för det är ju inte bra för katten

    2009-01-03 | 20:32:17
  • Linda säger:

    Ja du skrev om katter! vad glad jag blev nu, jag älskar dem. Jag har en katt som fick en del av örat bortbitet men hon är söt ändå och kallas Halvöra, lite indianskt namn över det.

    Utan att säga för mycket kan du ju skriva om disney kanske? Och om Ariel? Jag orkar inte med att skriva blogg och har ingen egen för jag pluggar på en skrivlinje så det blir för mycket att skriva blogg varje dag liksom... Men det finns ingen blogg om Ariel eller sjöjungfrur... Du kanske kan skriva om det någon dag? XD

    2009-01-03 | 20:35:49
  • Olle säger:

    Jag hade en katt som alltid sov på min mage :D

    2009-01-03 | 20:36:46
  • Samuel säger:

    Min morsa har ett hur på lande och där va de en gubbe då som hade lämna en kattunge där själv sen som morsan tog hand om .



    Samuel

    2009-01-03 | 20:38:20
  • Marie Lind säger:

    Katter är så fina, speciellt då de sitter utomhus på vintern. De blir så fina mot snön.



    Kram

    2009-01-03 | 20:41:37
  • Stina säger:

    Svartvita katter är finast tycker jag :)

    2009-01-03 | 20:43:23
  • Tony säger:

    Wow vad du är bra på att skriva om bra saker!

    2009-01-03 | 20:48:35
  • Sonja säger:

    Jag tryckte för fort, men skulle säga att din hund fick fina scarfs och att katter är fina

    2009-01-03 | 20:51:19
  • Nilla säger:

    Katter är söta som sockervadd

    2009-01-03 | 21:42:06
  • Åsa säger:

    Oj, vad du fått fart på ditt skrivande...

    Sommarkatter lider jag väldigt med...



    Kramis Åsa

    2009-01-03 | 22:24:25

Kommentera inlägget här: